STRONA GŁÓWNA
BYŁO O NAS OBOZY
- więcej zdjęć i odbitki z dostawą do domu   KREFTA
grupa dziewcząt Dziewczynki po leśnym OS-ie

Krefta to nazwa ośrodka położonego w okolicach Chmielna, w samym sercu malowniczej Szwajcarii Kaszubskiej. Jest to kraina błekitnych jezior, stromych wzgórz i pęknych bukowych lasów.

W takiej scenerii prowadzone były wycieczki rowerowe - dla wielu pierwsze zmagania z terenową jazdą rowerem. Ponieważ okoliczne szlaki miały miały doprawdy górski charakter i mogłyby być wyzwaniem nawet dla doświadczonego kolarza to wycieczki poprzedzaliśmy zapoznaniem z poszczególnymi elemantami technicznymi terenowej jazdy rowerem.

Najdłuższa wycieczka obozu, w której wzięli udział najwięksi śmiałkowie prowadziła poprzez kaszubskie lasy doliny i wąwozy na sam szczyt Wieżycy - najwyższego punktu polskich nizin. Wieżycę zdobyliśmy z przytupem - urządzając zawody w podjeździe na sam szczyt, na czas.

Podczas wycieczek po okolicy udało nam się zobaczyć jak powstaje legendarna ceramika Neclów nauczyć się Kaszubskich Nut podczas wizyty w Muzeum Kaszubskim a dzięki ojcom Kartuzjanom z Kartuzkiej Kolegiaty przypomnieliśmy sobie hasło "memento morii"

Na dłuższej wycieczce autokarowej zwidziliśmy Dar Pomorza, obejrzeliśmy najważniejsze zabytki Gdańska i zakupiliśmy pamiątki na Jarmarku Dominikańskim. Pod koniec obozu odbył się quiz wiedzy krajoznawczej podsumowujący wszystkie nasze wycieczki.

Celem obozu było także doskonalenie techniki pływania sportowego. I tak codzienne treningi pod okiem naszych trenerów pozwlały na szlifowanie umiejętności pływackich - tak by w trakcie okresu wakacyjnego nie stracić kontatku z wodą.

Pozostały nam czas spędzaliśmy na grach terenowych (leśne podchody, berki, itp), zespołowych (piłka nożna, siatkówka), pływaniu kajakiem (wycieczki po okolicznych jeziorach, ćwiczenie techniki) i zabawach na plaży (o ile kapryśne w tym czasie słońce wyjrzało zza chmur).

Wieczorami odbywały się często dyskoteki gdzie można było zaprezentować swoje umiejętności taneczne - dopiero co zdobyte na warsztatach tanecznych z Agnieszką.

grupa chłopców Chłopcy na tle najmłodszych ruin zamku w Polsce
w lesie Grupa najmłodsza na szczycie zalesionej góry